آمار مطالب

کل مطالب : 1892
کل نظرات : 71

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2525
باردید دیروز : 2002
بازدید هفته : 4762
بازدید ماه : 4527
بازدید سال : 83655
بازدید کلی : 408353
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : دو شنبه 10 شهريور 1393
نظرات
  1. آب ترب و مخصوصا آب برگ آن و آب شلغم، چنانچه روزى دو استکان مورد استفاده قرار داده شود، اسید اوریک و اورات ها را از بدن و کلیه ها دفع مى کند و از ترکیبات لسیتین خیلى بهتر است. حتى گاهى رفع عوارض چرکى را مى نماید.
  2. پوست رویه خربزه را چنانچه با کارد تراشیده و آن را با عسل سرشته و حب سازند و از این حب روزى نیم تا یک مثقال میل کنند و ضمنا هر صبح ناشتا مقدار دو، سه مثقال تخم خربزه را جویده و یا عصاره آن را بنوشند، سنگ کلیه و کبد را دفع خواهد کرد. این دارو را شخصا بخصوص در کودکان بارها آزموده ام. وقتى این دستور را به کودکى از بیمارانم که به سنگ مثانه دچار شده بود دادم و دفع سنگ از او شد والدین این بچه استفاده از این داروى ساده را به تعدادى دیگر از فرزندان دوستانشان توصیه کردند و همگى نتیجه رضایت بخش به دست آوردند.
  3. داروى دیگر این است که کلم قمرى و مخصوصا ریشه آن را بسوزانند و خاکستر حاصله را با عسل بیامیزند و روزى یک حب از آن را بخورند.
  4. خاکستر چوب رز (مو) نیز چنانچه با عسل یا مربا آمیخته شده روزى چند نخود مورد استفاده قرار گیرد همین اثر را دارد. به علاوه خاکستر چوب رز بهترین دارو براى جلوگیرى از خونریزی در ادرار (Hematuria) بوده و آن را برطرف مى سازد به شرطى که چندین روز پیوسته از آن میل کنند. این دارو و همچنین جلوگیرى از خلط خونی (Hemoptisis) و خونریزى معده مى نماید.»

 

منابع

  • راز درمان (رساله اى در پزشكى سنتى و گياه درمانى)، ج 3

 

 

بهبود کیفیت خواب بیماران قلبی با رایحه درمانی توسط بهارنارنج:

بیش از یک سوم طول عمر عمده انسانها در خواب سپری می شود. بنابراین هرگونه اختلال در کمیت، کیفیت و یا الگوی خواب می تواند تأثیر منفی چشمگیری بر عملکرد و سلامت جسمی و روانی فرد داشته باشد. اختلالات خواب و هیپوکسی متناوب، منجر به افزایش عوارض قلبی-عروقی می شود، چرا که این اختلالات باعث افزایش فعالیت سمپاتیک و افزایش حاد مقاومت عروقی و افزایش فشار خون شبانه می شود. مشکل خواب در بیماران نارسایی قلبی نسبت به افراد بدون این بیماری از شیوع بیشتری برخوردار است و عواملی چون مشکلات تنفسی، افزایش سن، دارو، اضطراب و افسردگی در این امر نقش به سزایی دارند.

برای درمان اختلالات خواب از داروهای متفاوتی استفاده می شود که عوارض جانبی زیادی دارند. یکی از روشهایی که در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته رایحه درمانی است. رایحه درمانی باعث تحریک سیستم لیمبیک و آزادسازی نوروترنسمیترها و اندورفین در مغز و ایجاد احساساتی از قبیل لذت، خشم، اضطراب می شود که بر ضربان قلب، فشار خون، تنفس، فعالیت امواج مغزی و آزادسازی هورمونها تأثیرگذار است. در طب سنتی ایران بهارنارنج یک گیاه آرام بخش و تقویت کننده خواب شناخته شده است.

مطالعه پیش رو با هدف «تعیین تأثیر رایحه بهارنارنج بر کیفیت خواب بیماران قلبی» طراحی گردیده است. این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی با گروه کنترل، پیش آزمون و پس آزمون است. در این طمالعه سه شب متوالی، رایحه درمانی با اسانس بهارنارنج 10 درصد انجام شده و پرسشنامه خواب بیمارستانی برای بررسی کیفیت خواب قبل و بعد از مداخله، در هر دوگروه آزمودنی تکمیل گردیده است. این مطالعه نتیجه می گیرد که رایحه درمانی با اسانس بهارنارنج را می توان به عنوان درمان کمکی برای اختلالات خواب در بیماران قلبی استفاده نمود.

برای دانلود و مطالعه این مقاله عبارت آبی رنگ زیر را کلیک کنید. یا در صورت پیغام خطا کلیک راست نموده و گزینه save link as را انتخاب کنید.

 

مأخذ

دانلود فایل

 

منبع: http://www.tim.ir


تعداد بازدید از این مطلب: 683
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








********به وبلاگ من خوش آمدید********* خدایا مرا ببخش / مرا فهمی ده تا فرامین وحکمت هایت را درک کنم/ و مرا فرصتی دیگر برای بهتر بودن ده تا دستهاو زبان تو شوم . آمین یا رب العالمین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود